bumbibollen

2011-08-15
19:02:53

minne
Jag behöver ett nytt MINNE.... mitt gamla har tagit slut.... ja, de kan man tro är ett skämt men fasen jag får inte rum med fler minnen nu. Tänk om de varit så enkelt som att bara köpa ett litet usb minne o koppla in.... jag börjar skriva mer o mer lappar som ska påminna mig om diverse saker. men glömmer ändå. Jag är GLAD att jag inte va sån här när mina tre stora barn va mindre... jisses vart hade de slutat.... haha... troligen hade jag glömt nåt barn här o där.
 Om man ändå är i önskar tagen så skulle jag vilja ha ett bättre hippocampus minne oxå... 


Hippocampus, (grekiska "hippos" (häst) och "kampos" (sjömonster), tillsammans sjöhäst) Del av det limbiska systemet i hjärnan och ansvarar för bildandet av nya minnen. Hippocampus möjliggör vår förmåga att orientera oss rumsligen, särskilt när det gäller att ta sig fram och tillbaka i ett tidigare okänt område, t.ex. att ta sig ut på promenad från hotellet i en stad som man besöker för första gången och sedan kunna hitta tillbaka utan större besvär.

detta skulle vara en liten härlig dröm för en tant som är vilse när hon lämnar garageuppfarten... haha... nä, redigt så illa är de inte. MEN jag är ingen att lite på när de gäller nya ställen o nya städer... då vimsar jag omkring o vet inte var jag varit eller sett. Tror de kan va en av anledningarna till att jag inte heller vågar gå i skogen trots att jag tycker det är URSKÖNT med skogsluft... älskar kantareller. men nä, två av mina rädslor samtidigt vore för mycke på en gång.... rädd för älgar OCH att komma vilse.... köper mina kantareller på torget istället.... =)).....


I morgon ska jag försöka jobba igen. Är inte hundra frisk men tillräckligt. känner mig svag och yr i huvudet. Har 200 saker på jobbet att göra nu oxå så hoppas som sagt att mitt minne och min tid räcker. vad jag Inte kommer att glömma är att jag är bjuden på middag efter jobbet.... Annmarie bjuder kyckling o kantareller.... MUMS ihop med lite skvaller..... de bästa är att S är hemma så jag behöver inte stressa hem heller..... undrar om de två STORA sofforna är kvar i huset förresten..hehe.... jaja... har ni tur får ni se bild i morron.....

NU ska jag ta och resa rompan från soffan o göra nåt vettigt.... *hämta kaffekoppen*... " sjöhästen hittar dit"

Krama någon som behöver idag.... <3<3<3<3
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: