bumbibollen

2011-03-18
18:00:43

de ena o de andra...
ja är de inte de ena så är de de andra.... När man sitter med värk i ryggen som slår allt man upplevt innan så är "spring i benen" de minsta man tänker på...=))..
MEN...

NU är de de som stör denna fredag, kan ju bara betyda att man börjar bli människa i ryggen. skönt!!!! fortfarande i behov av värktabletter men de starkaste hoppar jag över nu så inte huvvet snurrar på axlarna....




Sjukdomen Restless Legs Syndrom (RLS) kännetecknas av obehagliga förnimmelser djupt inne i benen, ibland även i armarna, som gör det helt omöjligt att sitta still. Man vet ännu inte säkert vad RLS beror på. Sjukdomen debuterar vanligtvis hos personer i 30-40-årsåldern.

*Har du starkt behov av att röra på benen pga obehagliga känselförnimmelser?

*Uppträder symtomen i vila och lindras av aktivitet?

*Medför symtomen ett obetvingligt behov av aktivitet?

*Förvärras symtom kvälls- och nattetid?



vad man kan göra mot de är.... inte dricka koffein, alltå KAFFE =( cocacola, alkohol. och hör o häpnad... RÖRA sig?... haha... tänk om jag kunde ha en liten åkoma som inte har "röra sig" som lösning.. en stilla promenad innan man lägger sig. ja, de kan ju va skönt om våren nu vinner över vintern snart..... =)....

så nu har jag:

Fibramyelgi....... röra sig
diskbråck............röra sig
restless legs......röra sig

*tittar upp i himlen o tänker*... jag har fattat budskapet!!! jag SKA röra mig.... snart... ;o)

tar en promenad genom huset nu o hoppas att myrorna i benen vilar sig efter de o jag kan ligga soffan igen sen,.hehe....

tjing

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: