bumbibollen

2011-03-14
15:17:56

soffpotatis
                                             


Ja, jag erkänner.... *ställer mig upp* - Hej, jag heter Eva, och jag är en soffpotatis!!!!!...
Nu ska ni som läser säga i korus. "Hej, Eva"...

När man blir strandad i soffan på grund av att man verkligen inte kan annat än sitta/ligga här så har man sååååååå mycke tid att tänka. och ostört dessutom eftersom familjen fortsätter leva som inget har hänt....

Jag ÄR lat!!.... va fan gör jag så här för? ja, just nu vet jag ju varför jag ligger här men. Annars?... jag tycker ju om att hitta på saker, är en social varelse. tycker om att ha kul. Men va hände??... =(...

I stället för att ta tag i saker så lägger jag mig i soffan o ömkar mig själv o letar anledningar att köpa godis, chips o kaffebröd. nej, nu får de tamefan va nog. När jag e frisk nog att röra mig då SKA jag röra mig. herre gud hur svårt kan de va???.... klart de lär väl inte bli mils långa promenader men.... nu när ljuset är tillbaka så kan jag GÅ till jobbet. eller cykla.... vet att både diskbråck och fibramyelgi mår bättre av att röra sig....

idag har jag inte tagit någon sån *snurriskallentablett*.. har tgit diklofinak och alvedon. funkar eftersom jag varit ensam hela dagen o bara legat här o kollat tv..

vännen L kom o fikade i morse... alltid lika trevligt med lite besök. På torsdag bjöd hon mig till en målarträff... hoppas jag är frisk nog att gå.

nä, halta ut i köket o he på kaffe nu kanske....

tjingeling... <3<3....
Kommentar:
#1: Petra

Hej!!!! Jag är med en soffpotatis, så himla lätt att fastna där med fjärrkontrollen i handen. Alla andra är så duktiga fixar o donar......... Skärpning på oss :-). Hoppas du snart är fri från ryggeläbdet!!!! Stor kram

2011-03-15 @ 09:26:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: