bumbibollen

2011-09-06
12:39:13

Min dag
I dag började vi med ett besök på Bumbis skola och ett möte med rektorn. Får se hur de blir.... vet inte om jag ska gilla eller ogilla människan. En rektor för en skola ska väl i alla fall vara Kunnig? de är hon säkert iof men... hon har mindre erfarenhet än lärarna av handikappet och ändå slutord i alla beslut. Hänvisar till böcker hela tiden.. HELLO vill man vråla.. våra barn är individer. böcker i all ära.. jag läser gärna allt jag kan om autism MEN när det händer nåt och de ska till en lösning ska man kanske tänka individ först.

Att göra förändringar i Bumbis värld kräver faktiskt lite planering. men till detta skolår kom de för mycke.

* förlusten av en lärare som varit med sen han va 3,5 år.
* nya lärare o andra vuxna.
* nya elever
* nya rutiner
* ingen skolskjuts

Samt en elev som är utåtagerande och skrämer livet av han....

Usch känner mig som värsta monstret men va fasen.... Bumbi är ju my everything... han ska ha de bästa o kan han inte kräva de själv ska jag kräva de åt han.

I dag har min Malin en POSITIV dag. :-D hon ska se positivt på allt... de funkar nog men man vill ju utmana henne haha... utsätta henne för lite svåra fall men å andra sidan så.... varför inte bara njuta av hennes bländande vackra leende en dag..... ska få henne till att hjälpa mig att städa ev lite nu i alla fall tills våran Keso kommer ..... Hon och Bumbi ska till monkeytown och ha skoj i dag medans bumbipappa o jag gör nåt skoj....skoj? hm eller ja, kanske besöker svärmor och äter en middag.... eller så shoppar vi... ska ha jättetjockt rep till våran trapp och en tunna till stupröret......


NU ska jag röja liiiiite men fasen inte mer än nödvändigt. vill känna mig LEDIG:....

tjing...

Ditt liv är DITT ta dina egna beslut <3
Kommentar:
#1: Majsan

Men jisses. Stackars pöjk. Varför?? undrar bara varför måste dem tänka pengar före en individ?? Det handlar ju om ett barn.. Åhh man blir så arg o lessen när vuxna inte kan tänka...

Hoppas det reder sig o han får det oki igen..

2011-09-07 @ 08:41:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: